یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
گزارش مشروح تشییع شهدای سپاه/
وداع رهبر انقلاب با رزمندگان و اندیشمندان گمنام شهید در حسینه ثارالله

خبرگزاری فارس: پیکر پاک شهدای حادثه اخیر سپاه، صبح روز گذشته به صورت همزان در تهران، ملارد و کرج تشییع و به خاکسپاری شدند.

خبرگزاری فارس: وداع رهبر انقلاب با رزمندگان و اندیشمندان گمنام شهید در حسینه ثارالله

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر پاک 17 شهید انفجار اخیر یکی از پادگان های سپاه که روز شنبه به شهادت رسیده بودند، صبح روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب، مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری و نیز اقشار مختلف مردم تهران و خانواده شهدا، از حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی سپاه واقع در میدان کلاهدوز به سمت بهشت زهرای تهران تشییع و به خاکسپاری شدند.

پیکر پاک شهیدان حسن تهرانی مقدم، محمدقاسم سلگی، مهدی نواب، جواد سلیمی، علی اصغر منصوریان، مهدی دشتبان‌زاده، مهدی نواب، حسین فردوئی و میثم جهانگیری، هشت شهیدی بودند که پیکر مطهرشان در تهران تشییع شد.

9 شهید دیگر سازمان خودکفایی سپاه پاسداران نیز همزمان با تهران در شهرهای کرج و ملارد تشییع و به خاکسپاری شدند.

در این مراسم که سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار وحیدی وزیر دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سرلشکر باقری معاون اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح، زریبافان رئیس بنیاد شهید، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری، رهبر معظم انقلاب را همراهی می کردند، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه، طی سخنانی این شهدا را مشعل داران اقتدار کشور خواند و گفت: امروز کاروان جدیدی از نسلی فداکار را تا عرش اعلا تشییع و بدرقه می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه افزود: شهدای امروز انسان‌های بزرگی هستند که آموزگاران استقامت و پایداری ملت مسلمان ایران هستند، اینها مشعل داران شکوه و عظمت انقلاب و اسلام و این ملت بزرگ و فداییان حقیقی ولایت امر و امت، اسرار جاودانگی ملت بزرگ ایران و رمز اعتلا و ارتقای هویت ملی و انقلابی و اسلامی کشور بزرگ و نظام مقدس جمهوری ایران هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کاروان نشان می‌دهد که هنوز سرزندگی، اقتدار، فداکاری، روح حماسه،‌ جاودانگی، عظمت، شکوه، افتخار، آزادگی و هویت و حاملان ارزش‌های الهی هنوز همانند نهر جاری در گذر زمان و جهان پر از ستم حضور دارند.

سلامی با بیان اینکه هنوز روح فداکاری چشمه سار عشق و شهادت طلبی برپیکره این جامعه، جریان زنده و محسوس و باورپذیری دارد، عنوان کرد: شهیدان بزرگمان که سند زنده وفاداری و فداکاری ما هستند، افتخار می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اینها قله‌های رفیع فضیلت‌های جامعه و مشعل داران افتخار و اقتدار و امنیت و آرامش و نقطه‌های اصلی اتکای قدرت دفاعی کشور و سازندگان بنای این تمدن عظیم و معماران اصلی قدرت بازدارنده این کشور بزرگ در مقابل دشمنان سلطه گرند و پیکرهای پاک این شهیدان ستاره‌های پرفروغ و بی غروب کهکشان نورافشان شهادت در این عالم و افتخارات جدید ما هستند.

در این مراسم همچنین حضرت آیت‌الله خامنه ای به منظور ابراز همدردی، دقایقی نیز با خانواده شهدا به صحبت پرداختند.
پیکر سدار شهید حسن تهرانی مقدم، و شهیدان محمدقاسم سلگی و مهدی نواب، پس از تشییع در قطعه 24 شهدای بهشت زهرا و پنج شهید دیگر نیز در قطعه 50 به خاک سپرده شدند.

به گزارش فارس، ظهر روز شنبه 21 آبان ماه بر اثر انفجار در زاغه مهمات یکی از پادگان های سپاه در حوالی تهران، 17 نفر از نیروهای سازمان جهادخودکفایی سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.